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Extended
Constructing Synergy 2
[Extended] Dragon gorging Extended until November
von Christian K
07.07.2002

Moin,

also erst mal kurz etwas vorweg. Dieses Mal habe ich mich entschieden meinen neuen Artikel in Englisch zu schreiben. Irgendwie ist Englisch schon quasi Standardsprache in der Magicszene geworden. Gerade als ich meinen letzten nochmals Artikel gelesen habe, sind mir so viele Anglizismen pro Satz aufgefallen, dass ich mich dafür entschieden habe gleich auf Englisch zu schreiben. Irgendwie ist es doch teilweise leicht lächerlich, wenn man während des Schreibens merkt, dass man das, was man sagen will nur auf Englisch darstellen kann oder ansonsten hässliche, grausame Übersetzungen benutzen muss. Praktische und lehrreiche Beispiele sind z.B. die Übersetzungen der Karten selbst, hört sich schon echt spitze an, was da das Übersetzungsteam so fabriziert hat: Machtmampfer, Keine Beachtung schenken, etc. Mailt mir dazu oder schreibt einen Kommentar, ob das ein Experiment bleiben soll mit dem Englischen und ich wieder zurück auf Deutsch wechseln sollte oder nicht.

The Ultimate Dragon

At first I would like to apologize for my English which is definitely not the best simply because it is not my native language, but I tried my best writing this article and when you find some errors, please do not e-mail me about. Try to respond to the content!

The whole article will be about a deck, which in my opinion definitely breaks the Extended Format at the moment. Maybe there is a possibility to reconstruct this idea although all enchantment reanimators will be gone with the rotation in November. The concept is based upon a new card of the Judgment expansion: Worldgorger Dragon.

At first this card looks like fun to play, but inappropriate for tournament use. It can be reanimated by Reanimate or other reanimators, it can be used by Artifact Red which generates enough mana to actually cast the Dragon, but you have better options when you play these to deck types with Verdant Force or Avatar of Woe for Reanimators and Covetous Dragon for Artifact Red. Although in this case the drawback, which seems to be insane at first, is the key element for the new deck. “7/7 dragons are fun, but are unplayable, jolly-magic cards,…..”

So for all of you, who do not already know about the combo with Worldgorger Dragon ask yourself what happens when you play Animate Dead, Dance of the Dead or Necromancy targeting a Worldgorger Dragon in your graveyard. Hmmmm, some sort of infinite loop happens: The Dragon is retrieved from the graveyard by Animate Dead for example, it comes into play and all your permanents are removed including Animate Dead. So the Dragon leaves play and all your permanents return to play again. Animate Dead can target Worldgorger Dragon again and at some point the loop just stops after a definite number pf repetitions you have defined. I do not know for sure what happens with the Dragon and the enchantment when the loop ends but I suspect that it and Animate Dead are discarded in the end because they cannot exist together in play like the good old Ivory Gargoyle / Aether Flash loop, which caused some trouble for the judges.
[edit 07.07.2002 - C.Kühn: Da habe ich mal glatt mangelnde Regelkenntnis revealet und fand es zu mühsam alles vorsichtshalber nachzugucken. Sollte man immer tun, deshalb hier, die wie immer ausführliche und korrekte Erklärung von Herrn Pischner:"Bei der Worldgorger Dragon/Animate Dead Geschichte handelt es sich um ein Loop, das unabhängig von den Entscheidungen der Spieler passiert. Es ist also keineswegs so, dass Du eine Zahl sagst und das Loop dann nach so vielen Durchläufen endet (wie es bei einem Loop, das Du aktiv betreibst, der Fall wäre). Vielmehr ist es so, dass das Spiel in einem Unentschieden endet, wenn kein Spieler es durch zusätzliche Aktionen beenden kann & will. Daher musst Du, um zu gewinnen, das Loop mit dem tödlichen Stroke of Genius unterbrechen. Deep Analysis und andere Sorceries helfen Dir zu diesem Zeitpunkt überhaupt nicht mehr, da der Stack nicht mehr leer wird, bis das Loop ein Unentschieden verursacht." Es sei anzumerken, dass die Funktion des Decks dadruch im Moment zwar nicht wesentlich beeinträchtigt wird, aber gerade im Hinblick auf eine mögliche Konvertierung für Extended im November ist das Ganze schon sehr von Belang. THX]
The most important thing in the case of Dragon / Animate Dead is what happens with your other permanents during the process. The lands are removed and come back into play together with Animate Dead, UNTAPPED!! The Animate Dead targets the Dragon in your graveyard and you are able to drain some mana into your mana pool and do it again for about nearly endless times. So we have generated infinite mana with this loop. At the moment it seems to be possible in Extended to generate infinite mana on turn 2 or 3 consistently. That sounds nice….

Dragon Gorging Extended 1.2
 
lands (18):
4Gemstone Mine
3Volcanic Island
4Underground Sea
3Badlands
4Underground River

creatures (3):
3Worldgorger Dragon

spells (39):
4Dance of the Dead
2Animate Dead
4Entomb
4Vampiric Tutor
1Stroke of Genius
1Cunning Wish
4Force of Will
2Merchant Scroll
4Careful Study
3Intuition
4Whispers of the Muse
2Misdirection
4Duress

60 cards
spells (15):
1Hydroblast
4Disrupt
1Rushing River
1Stroke of Genius
4Pyroblast
2Animate Dead
2Phyrexian Furnace

15 cards
 
It seems to be clear how the deck functions. Generate enough mana while reanimating the Dragon and play Stroke of Genius targeting your opponent for, well, a lot…. Some choices might look a bit strange, so now I am going to explain the deck card by card:

Lands:
The selection of Lands seems to be quite logical. Yes, Underground River can cause a problem when it is your only blue mana source, but in general you only need one blue mana anyway and even if you need a few more blue for Whispers of the Muse, the chance to find a Tutor or a Stroke during the next 5-10 cards is very high. Gemstone Mine gets new counters when it re-enters play after being removed by Worldgorger Dragon, so you can think about including other colours, too. Forsaken City and Undiscovered could support this plan, but at the moment this movement to more colours seems not to be necessary because Blue/Black/red offers all options I would like to have in this deck. Red mana is needed for Pyroblast and that is it about the lands.

Entomb:
Another easy selection for the deck. It puts the Worldgorger Dragon in the graveyard and enables the combination to work as fast as possible - on turn two. Sometimes it is quite annoying if you draw the second Entomb, so I tried other cards, which are useful in the graveyard like Deep Analysis or Coffin Purge. The result was that it is annoying to draw these cards, too, so I decided it is not worth the effort to include any other graveyard based effects.

Animate Dead & Dance of the Dead:
Essential parts of the combo and the only question remains why using 4 Dance of the Dead and only 2 Animate Dead? Dance of the Dead has one small advantage. It gives the Dragon +1/+1 when it is in play and so you are going to gain one more life from Swords to Plowshares. In general it should be no problem to start the combination with 6 reanimation spells and 7 Tutors. I must admit that I like the idea of including Necromancy a lot because with it you can go into combo mode during your own endstep. Blue-based control decks tend to have only one phase where they are glad to tap all their lands – your endstep. Fact or Fiction, STOP, in response Necromancy, infinite mana, Stroke for 1000. Welcome to Classic, instant kills, that is the way decks should work . This sounds nice on the one hand, on the other hand 3 mana is quite a lot for the Dragon Deck. I included another 2 Animate Dead in the SB, which get boarded in when facing decks with a lot of enchantment removal and are able to destroy your first reanimator.

Worldgorger Dragon:
Something went wrong here R&D. Think twice the next time when you design a creature with a global effect attached. It might be broken or even necessary to be reworded – look back at Great Whale or Palinchron for example. In general non-creature spells have more potential for the banned list, but do not get sloppy with the creatures!! Your are lucky that the format will rotate in November. Or does it even rotate due to the anticipation of such mistakes? Shame on you!!

Vampiric Tutor:
Key card for the deck which adds consistency and is able to find every card you need for just one mana. Vampiric Tutor is the reason why turn 3 kills appear so often with this deck. Sometimes it just fetches a mediocre-looking card like a land or a Careful Study, but it adds the missing piece to the combo-puzzle; and this – as we all know – is a very, very important reason for combination decks to play as much tutoring-effects as possible! (Random note: Good old Vision-Cards, I will be missing nearly all of them: Impulse, Vampiric, Uktabi, Man'O'War, Fireblast, …L)

Stroke of Genius:
The kill card. Strictly better than Drain Life due to its invulnerability to damage prevention. There is only one copy needed because of Cunning Wish and one Stroke of Genius in your Sideboard. Obstinate Familiars might generate a problem for this one if Sligh decides to board them against you, but Hydroblast and boarding in one Stroke tend to solve this problem quite easy. Yes, one Stroke of Genius plus one Cunning Wish is enough!! I do not want to debate this one.

Cunning Wish:
Your answer-tutor to cope with problematic cards like Seal of Cleansing. If you can guess what your opponent boards against you, it can be boarded out. In this case be aware of the fact that you have one less card-drawer for the kill in your deck. Cunning Wish can fetch a Stroke of Genius although your only main-deck copy is discarded or removed with your own Force of Will. (One random note again: It is unbelievable: Even LOBOTOMY for your kill-card does not matter…That's nuts!!)

Force of Will:
No, I do not explain this one. It is Force of Will and EVERYBODY should know how insane this counterspell is! Again big slops to R&D here …

Merchant Scroll:
This can be debated a lot of time. The way I see it is that it fetches an Intuition and makes the combo even more consistent if you have a weak draw and Merchant Scroll can get you additional countermagic, a Stroke of Genius or a Cunning Wish. These are the reasons why I chose it over cards like Compulsion or additional counters, it is just to viable to be ignored. A first I thought Compulsion or other searchers might be better, testing Merchant Scrolls proved me wrong.

Careful Study:
Another questionable choice?! The clear answer is: “NO!” The Studies are very useful in nearly every situation. They fix your land draws, let you discard a Worldgorger Dragon, can be pitched to Force of Will and Misdirection, provide cycling for useless cards like the second Entomb or some lands, enable the combo to work on turn 2 even more frequently and so they can be counted as one of the most important cards of the deck. I won't change them because they are one of the reasons why I added blue to the deck although it could work in a mono-black version.

Intuition:
Why not adding another great tutor? Intuition is able to fetch the card needed, that is it. And even if you have the whole combo in your hand, you can use it for your countermagic. 3 is the right number because it can get annoying if you draw 2 of these in your starting hand and sit down there with 2 lands. Not a good way to start a game with useless cards, but Intuition guarantees the deck to work no later than turn 4. Another card which proves that sometimes R&D seems to be “a little bit drunk” and simply overlooks a card, oh well, that happened quite often during the design of Urza's Saga, but that is worth another story…

Whispers of the Muse:
On the one hand it is a cantrip to smooth your draws and on the other hand it is a potential game winner when you are able to draw your entire library with it during the combo process. I do not expect more for one blue in Extended, so I decided to play 4 of these. I cannot not even imagine why the deck should play less of these. And for those control players out there: If you have a weak draw, PLAY Whispers of the Muse, do NOT hold it back to cast it with buyback the fair and regular way. I do not advise you to throw a win-option away, but sometimes it is just necessary to cast it as a one-mana-cantrip that does nothing else.

Misdirection:
I do not like Misdirection that much. It is another backup for your combo and it is able to redirect those annoying Swords sometimes. On the other hand it is strictly weaker than Force of Will or Duress. Maybe Misdirection will be changed again during the evolution of the deck, but at the moment it seems quite viable and the cost it fair, too. If you have better ideas for these two slots be free to send me an e-mail. Current candidates are: Unmask, Tainted Pact, Defense Grid, Impulse, Foil and Brainstorm.

Duress:
Disruption, disruption, disruption. Take those pesky Force of Wills away and go into combo mode. Duress is just amazing, under-costed and it is black so it does not hurt your mana. There is no reason visible for me not to include 4 in this deck.



Sideboard Action

Hydroblast goes in against red in exchange for Cunning Wish. It is some sort of filler in the board which is needed against those nasty Obstinate Familiars and Pyroblasts.

Disrupts seem to be made to defeat Miracle Grow and Land Destruction (LLL). You can try these in the mirror taking out Careful Study and take the high risk to trap your opponent at some point with a Disrupt.

Rushing River stays in the board or gets boarded against Cunning Wish. It solves problems generated by annoying permanents like Seal of Cleansing. Board it in against Donate together with Pyroblast and it creates a nice surprise effect. Lifegain on the stack, I bounce your Illusions, game!

Stroke of Genius has the one central function to act as a target for Cunning Wish. In the Sideboard it is immune to discard like Duress, Unmask or Lobotomy. It does not get boarded most of the time. It stays in your Sideboard when you still have Cunning Wish in your deck after boarding.

Pyroblast is the only reason to include red in the deck. The investment is well worth because after sideboarding it becomes the MVP of your deck against Blue-based Control, Donate, Oath, Grow, Mirror-matchup and any other blue deck. And guess what, before boarding it is another good target for Cunning Wish.

Animate Dead goes in against decks with heavy enchantment removal or against decks which have enchantment removal as their only weapon to defeat the almighty Dragon; Secret Force or White Weenie are good examples for this boarding strategy.

Phyrexian Furnace is nice for the mirror match-up where you have to watch and control all Worldgorger Dragons in ALL graveyards. You can win with your opponent's Dragon, too. So be careful when playing Careful Study on your first turn when you have drawn first. I am reanimating your Worldgorger Dragon otherwise… . The Furnace goes in for the mirror and against traditional reanimating strategies. It will control the board. At the moment I am thinking about including some sort of Artifact removal in the board against the Furnace. Maybe one Shatter-effect or something like that is worth it for one Disrupt. But I am not sure about this choice, yet.

One central statement concerning the Sideboard: It is still in flux, so I am trying different cards at the moment and figure out which options are most important for the deck, but the sideboard given above is a good point to start from.

And the last part of my article will be a short match-up analysis against the most common decks in Extended right now:

Super-Gro / Miracle-Grow
When playing the Dragon Deck you are not going to like this match-up before boarding that much because it will be a hard fight. Modern versions of Grow just play with around 10-11 counters including 4 Daze, so you can try to force them to counter a Duress and run them out of counters with multiple reanimators although this one will not be easy it should be 60-40 before and 80-20 after boarding with Disrupts and Pyroblasts in favour of the Dragon.

Oath / Confinement / Blue based control
Again try to maximize the pain of Duress in the first game and win the second and third one with Pyroblasts. Swords, a massive amount of Counterspells and eventual Seals of Cleansing are not your best friends, so in the first game it is something like 40-60 but after boarding I won about 60% of time, it is a tough match-up though. It can help to build up a hand consisting of 6-7 spells the control-player has to counter and play them all in one turn due to their low casting costs. This match-up is the reason by the way why I am considering Defense Grid at the moment.

Donate
You have the strictly superior combo. It is faster and more reliable, so you should win about 70% of the time before boarding. It becomes a little bit tougher after boarding when the morph into Draw Go-Mode but I do not expect to see much of these decks in the future anyway. I thought the same way in January, too, but a few months ago in Nice somebody reached the semi-finals with this deck. I do not remember his name, mmmh, Bud, nooo, Bürde, noo, ahh… yes Budde it was. But ask yourself, does it REALLY matter what deck he plays….

Stompy / Sligh / Secret Force
All three decks should be an Auto-win for the Dragon before boarding. Sligh brings in Pyroblast and Stompy / Secret Force might try Emerald Charm. It will not be enough for those decks. During testing I Misdirected one Emerald Charm to Briar Shield.
[edit 07.07.2002 - C.Kühn: Auch hier mal wieder der Beweis dafür das Magicspieler manchmal wenn es um die Regeln geht einen im Tee haben und manchmal sogar 2 Leute gleichzeitig. Hier gab der TrashT korrekterweise den Hinweis:"Den kann man nämlich gar nicht auf Briar Shield misdirecten: Desroy target GLOBAL Enchantment. Will gar nicht wissen mit wem du da getestet hast... " Und er war sogar an dieser Stelle schneller mit den Regeln als Herr Pischner. Davon von meiner Seite aus ein echtes Sonderlob. Das kommt nicht häufig vor, dass jemand ehr als der Mister Zeromant irgendwo im magicmäßigen Netz einen Fehler entdeckt.]
I watched a happy opponent, who send my lines ands lines of text via Apprentice chat during the game, how great and awesome and… his Secret Force is right now. He had just played a Verdant Force on turn 3, well, during my third turn I played Stroke of Genius for 50 lines of text. That was nice…

White Weenie
A little more difficulties here due to Swords and Meddling Mage but in general it should be no problem to win around 70% before and after boarding. It just has no counters which makes it much easier to calculate the right time to force your combo through. With one white mana open the only threat is Swords to Plowshares and if you have a counter or a Duress you just have found a secure way go into combo-mode. Against Miracle Grow it would be a gamble to go for the combo during such a situation.

Others
Try to focus on the cards that might possibly destruct you and use your surprise effect in the first game. Normally you should grab one out of 3 games due to speed issues and to win another one seems quite easy if you have a solid draw.


Another idea for the deck is to keep it Monoblack and kill with Drain Life or Soul Burn. I am not a big fan of this idea because when there are duals available, it is easy to play 2- or 3- colour decks without real mana problems. Blue is definitely worth it due to additional card-drawing and tutor-effects. The mono-black version I tried to build utilizes Unmask and Defense Grid instead of Force of Will and Misdirection. During testing the mono-black version felt very good sometimes, but sometimes you just get those miserable draws with 2 Dragons and 2 Drain Life and 2 Lands. If you play blue and have one Careful Study in your hand those draws with 2 Dragons and 2 Strokes are not as nearly as bad as with a mono-black version.

In general the deck seems to be very, very powerful and although it loses key cards with the rotation of the format, which will be applied in November, the Dragon and Entomb remain in the format and the worst nightmare of this deck – multiple Force of Wills – rotate out, so it will be interesting if there is any possibility to keep this deck alive. Two Dragons in play might work the same way. You have to find a way to bring both into play, but that should be possible somehow. To be continued…


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 #1 von JörgG. am 07.07.2002 • 18:53
Ich fände es besser das die Artikel in Deutsch bleiben.--->Bin erst 9te Klasse und tu mich da noch ein bischen schwer,außerdem jammern ja alle das es sowenige deutsche Artikel im Netz gibt,ich finde da sollte man nicht die wenigen noch einenglischen.
Stay German
Jörg
 #2 Emerald Charm von TrashT am 07.07.2002 • 19:18
Den kann man nämlich gar nicht auf Briar Shield misdirecten: Desroy target GLOBAL Enchantment. Will gar nicht wissen mit wem du da getestet hast...
 #3 von Random Scrub am 07.07.2002 • 19:19
Die Decklist wär auch ganz hilfreich. Finde ich ehrlich gesagt albern den Artikel auf Englisch zu schreiben. Scheint ja gerad ein Trend zu sein.
 #4 Deckliste & Ruling von Zeromant am 07.07.2002 • 19:31
Ich habe mir mal erlaubt, den Artikel soweit zu editieren, das die Deckliste auch tatsächlich angezeigt wird

Zur Kombo: Ich finde es schon etwas merkwürdig, dass Du einen Strategie-Artikel zu einem Kombo-Deck schreibst, ohne zumindest die entsprechenden Rulings zu recherchieren... Bei der Worldgorger Dragon/Animate Dead Geschichte handelt es sich um ein Loop, das unabhängig von den Entscheidungen der Spieler passiert. Es ist also keineswegs so, dass Du eine Zahl sagst und das Loop dann nach so vielen Durchläufen endet (wie es bei einem Loop, das Du aktiv betreibst, der Fall wäre). Vielmehr ist es so, dass das Spiel in einem Unentschieden endet, wenn kein Spieler es durch zusätzliche Aktionen beenden kann & will. Daher musst Du, um zu gewinnen, das Loop mit dem tödlichen Stroke of Genius unterbrechen. Deep Analysis und andere Sorceries helfen Dir zu diesem Zeitpunkt überhaupt nicht mehr, da der Stack nicht mehr leer wird, bis das Loop ein Unentschieden verursacht.
 #5 englisch von masterwizard am 07.07.2002 • 19:39
Irgendwie wirkt das doch etwas merkwürdig, einen englischen Artikel auf einer deutschen Seite zu posten. Vor allem, wenn du dich dann noch für dein "definitely not the best" Englisch entschuldigst. Das ganze macht eigentlich nur Sinn, wenn du den Artikel auch an englische Sites schicken willst, um dir nicht doppelte Arbeit machen zu müssen. Die ganzen Anglizismen in einem deutschen Artikel stören auch keinen, da sie eh zum normalen Magic-Sprachgebrauch gehören. Nur weil du beim Spielen ständig "end of turn", "damage on stack" usw. sagst, fängst du da ja auch nicht an nur noch Englisch zu spechen. Ach ja, deutsche Kartenübersetzungen erwartet sowieso ebenfalls keiner in einem deutschen Artikel (und will auch niemand sehen!).
 #6 Ruling von Random Golmer am 07.07.2002 • 20:15
natürlich hängt die schleife von einer entscheidung des spielers ab, nämlich welche kreatur man mit dem animate dead/dance of the dead targetet. wenn nun aber keine andere kreatur in irgendeinem friedhof ist (außer ein anderer w. dragon), dann ist das so wie zeromat gesagt hat, und du kannst nur mit instants töten. wenn man aber zb noch nen multani im gy hat, kann man den zurück holen und ganz gemütlich mit einer verhexung (kein anglizismus hier ) töten.
ich finde aber auch, dass du dich da besser erkundigen hättest sollen
 #7 Kartennamen von necron am 07.07.2002 • 20:21
Ich finde die meisten deutschen Kartennamen cool. Sowas wie Röhrender Reliops oder Sonnenbadende Wurzeleidechse ist doch einfach göttlich!!!
 #8 Verbesserungen willkommen von PredatorCK am 07.07.2002 • 21:04
Also eins steht schonmal fest, falls ich nochmal was schreibe kommt der nächste Artikel auf Deutsch, denn das Argument, dass es schon genug auf Englisch gibt und fast gar nichts auf Deutsch leuchtet mit ein.
Die Geschichte mit dem Ruling wird geändert. Klare Sache. Unentschieden bei einem Loop schien mir merkwürdig, da gerade da Wizards ja eigentlich mal einen Riegel mit Rulings vorschieben wollte, aber scheint ja doch noch möglich zu sein. Ähnliches gilt für die Geschichte mit dem Emerald Charm. Gut das wir so viele Regelfreaks in D haben, die alles direkt nach dem Erscheinen auf seine regeltechnische Perfektion prüfen. Dafür gibts ganz ernst gemeint Daumen hoch!!
 #9 Matthäus englisch von Alexsal am 07.07.2002 • 21:07
ich will mich jetzt hier nicht beschweren oder sonstwas ) aber dein englisch ist mit verlaub gesagt "beschiessen"
sorry für dieses wort aber es ist so!!man kann wenn man sich nur ein bissl für deutsch interessiert, Sachverhalte viel besser verdeutlichen als auf Englisch!!Das ist kein Witz weil Deutsch eine Sprache ist die Formbar ist!!da ist nicht vorgegeben SPO
sondern du kannst den Satz so stellen wie du willst!!!also nicht an der sprache meckern sondern erstmal gucken und dann schaffst du das auch.
ansonsten wie immer gut )
 #10 och nö von Random Golmer am 08.07.2002 • 00:44
was machst du denn da? editierst unsinn rein:

[edit 07.07.2002 - C.Kühn: Da habe ich mal glatt mangelnde Regelkenntnis revealet und fand es zu mühsam alles vorsichtshalber nachzugucken. Sollte man immer tun, deshalb hier, die wie immer ausführliche und korrekte Erklärung von Herrn Pischner:"Bei der Worldgorger Dragon/Animate Dead Geschichte handelt es sich um ein Loop, das unabhängig von den Entscheidungen der Spieler passiert. Es ist also keineswegs so, dass Du eine Zahl sagst und das Loop dann nach so vielen Durchläufen endet (wie es bei einem Loop, das Du aktiv betreibst, der Fall wäre). Vielmehr ist es so, dass das Spiel in einem Unentschieden endet, wenn kein Spieler es durch zusätzliche Aktionen beenden kann & will. Daher musst Du, um zu gewinnen, das Loop mit dem tödlichen Stroke of Genius unterbrechen. Deep Analysis und andere Sorceries helfen Dir zu diesem Zeitpunkt überhaupt nicht mehr, da der Stack nicht mehr leer wird, bis das Loop ein Unentschieden verursacht." Es sei anzumerken, dass die Funktion des Decks dadruch im Moment zwar nicht wesentlich beeinträchtigt wird, aber gerade im Hinblick auf eine mögliche Konvertierung für Extended im November ist das Ganze schon sehr von Belang. THX]

nichts ist mit konvertierung für extendet im november weil ohne animate dead/dance of the dead keine kombo.

naja und wie gesagt, unterbrechen kann man die kombo ja zur not mit einer anderen kreatur im gy
 #11 Konvertierung von PredatorCK am 08.07.2002 • 10:27
"nichts ist mit konvertierung für extendet im november weil ohne animate dead/dance of the dead keine kombo."

Also ich mag ja vielleicht da mal regeltechnisch wieder falsch liegen, aber die Kombo kann auch ohne Animate Dead oder ähnliches funktionieren. Ersten Drachen reaniamten z.B. mit reanimate mana im Pool, zweiten drachen ins spiel bringen mit einem anderen sorcery reanimator dann müßte es gehen oder was passiert bei living death mit 2 drachen im grave ???? Vielleicht kann ja mal ein judge oder vielleicht auch natürlich ein anderer regelkundiger Spieler sagen ob ich da richtig liege. Ich bin da mit den Regeln vorsichtig geworden, aber ich glaube schon dass sich eine Möglichkeit finden läßt für November. Also immer her mit den Ideen wie so ein Deck aussehen könnte!!

und ich glaube ExtendeD schreibt sich mit D am Ende ähnlich wie StandarD...
 #12 Living Death... von JoarAddam am 08.07.2002 • 10:59
Zwei Drachen im Graveyard und Living Death funktioniert. Die Dragons kommen ins Spiel, die beiden Abilities gehen auf den Stack, die erste ressolved und enfernt den zweiten Dragon, die zweite ressolved und entfernt den ersten Dragon und bringt somit den zweiten zurück, triggert wieder dessen ability usw. Mit oder Exhume würde das auch funktionieren. Andererseits wird das ganze dann eben zur 3-Karten-Kombo (Doppel-Reanimate/Exhume) oder kostet 5 Mana (Living Death), so daß das ganze doch entscheidend anfälliger wird.
 #13 anfälliger??? von PredatorCK am 08.07.2002 • 11:41
"Andererseits wird das ganze dann eben zur 3-Karten-Kombo (Doppel-Reanimate/Exhume) oder kostet 5 Mana (Living Death), so daß das ganze doch entscheidend anfälliger wird."

Sicher wird die ganze Kombo schlechter und langsamer, aber auch das ganze Format wird langsamer und ohne die Erzfeinde diese Kombodecks im Moment Force of Will und Swords ist es vielleicht gar nicht mehr so relevant, dass es langsamer wird... aber wie gesagt, da sind dann echt sehr gute neue Ideen für das Deck gefragt.
 #14 häh? von Random Golmer am 08.07.2002 • 12:36
also 2 drachen und living death? mal sehen (ich hoffe ihr kommt mit den abkürzungen klar): beide drachen (d1 und d2) kommen ins spiel, beide cip-effekte triggern, zuerst geht d1.cip auf den stack, dann d2.cip. d2.cip resolved und alles andere (inklusive d1), d1.lp triggert, resolved und macht gar nichts. dann resolved d1.cip und removed d2, d2.lp triggert, resolved und bringt alles zurück (inklusive d1). jetz triggert und resolved d1.cip und alles außer d1 ist removed. und weiter? ich seh da keine schleife.
 #15 Argh von JoarAddam am 08.07.2002 • 12:55
Hast natürlich recht, mein Fehler *schäm*
 #16 von Unnamed User am 08.07.2002 • 14:02
"
Gerade als ich meinen letzten nochmals Artikel gelesen habe, sind mir so viele Anglizismen pro Satz aufgefallen, dass ich mich dafür entschieden habe gleich auf Englisch zu schreiben. Irgendwie ist es doch teilweise leicht lächerlich, wenn man während des Schreibens merkt, dass man das, was man sagen will nur auf Englisch darstellen kann oder ansonsten hässliche, grausame Übersetzungen benutzen muss."

Kurz gesagt, bei deinem nächsten Artikel kannst du schreiben :

Gerade als ich meinen letzten ARTIKRL nochmals gelesen habe, sind mir so viele DEUTSCHE AUSDRUCKSWEISEN pro Satz aufgefallen, dass ich mich dafür entschieden habe GLEICH AUF DEUTSCH zu schreiben. Irgendwie ist es doch teilweise leicht lächerlich, wenn man während des Schreibens merkt, dass man das, was man sagen will nur auf DEUTSCH darstellen kann oder ansonsten hässliche, grausame Übersetzungen benutzen muss."

(alle GROßGESCHRIEBEN Wörter wurden vonmir eingefügt )

Trotz allem, Respekt an jedem der sich die mühe macht und sowas schreibt
 #17 Abt. Gehirnwasserabsenkung von Jörg Rings am 08.07.2002 • 14:40
"ich will mich jetzt hier nicht beschweren oder sonstwas ) aber dein englisch ist mit verlaub gesagt "beschiessen"
sorry für dieses wort aber es ist so!!man kann wenn man sich nur ein bissl für deutsch interessiert, Sachverhalte viel besser verdeutlichen als auf Englisch!!Das ist kein Witz weil Deutsch eine Sprache ist die Formbar ist!!da ist nicht vorgegeben SPO"

Vielleicht sollten einige Leute erstmal deutsch lernen bevor sie über ander Leute englisch herziehen. Da bekommt man ja Augenkrebs bei dem Geschmiere!
 #18 nene von Alexsal am 08.07.2002 • 15:45
nene da bekommst du kein augenkrebs ich habe extra alles klein geschrieben damit man auch alles flüssig durchlesen kann und nicht sich mit groß und kleinschreibung befassen muss!!
 #19 ....soso, flüssig lesen... von PeterK am 09.07.2002 • 10:14
Naja, flüssiger zu lesen wären Deine Kommentare aber sicherlich, wenn Du die Zeichensetzung nicht ganz weglassen würdest.

Meckern kann jeder, bessermachen niemand. Deshalb erstmal ein Lob an Christian für den interessanten Artikel - der zwar sicher nicht perfekt ist, trotzdem aber gut lesbar und vom Inhalt her sogar wirklich neu ist.
Das ist zumindest der erste Artikel über das Dragon-Reanimator-Deck, den ich gefunden habe...
 #20 von bla bla am 09.07.2002 • 10:27
mein guter mann
du als wissenschaftlernachwuchs solltes eigentlich wissenn das deutsch die wissenschaftsprache war, also ich sage nicht das man einen WISSENSCHAFTLICHEN Artikel, aber magic ist unterhaltung hobby und bei manchen vieleicht noch beruf.
Hey du lebst in Deutschland und du bist nun mal spinner wenn du ein sprache wählst die mindestens fünfzig prozent der menschen nicht flüssig beherschen. Denke ich das du die Sprache aus Gründen gewählt hast die aushalb des Hobbys liegen.
1 Training für dein Studium (machst du eine Arbeit im Ausland ok)
2 Deine Eiltelkeit
dazu sage ich ´lebensfehlzünder´
und gebe dir abschliessend noch ein Typ
wenn ich was zu sagen habe wähle ich eine klare deutliche Sprache
und wenn du lingoitisch nicht in der lage bist noch in deutsch zu denken dann bist du einfach doof
 #21 Da fällt die Wahl aber schwer... von Bernhard Pippel am 09.07.2002 • 10:55
[Zitat] "...und du bist nun mal spinner wenn du ein sprache wählst die mindestens fünfzig prozent der menschen nicht flüssig beherschen." [/Zitat]

Das ist jetzt aber gemein. Den Beiträgen nach zu urteilen wäre es egal ob er Deutsch oder Englisch genommen hätte, keine der beiden Sprachen hier wird von mehr als 50% flüssig beherrscht *evil grin*
 #22 Drain Life + Soul Burn = Sorceries von Fried am 09.07.2002 • 12:36
Womit diese Idee wohl gestorben ist...
 #23 ...stimmt genau! von Kofi am 09.07.2002 • 14:25
ALLERDINGS kann man statt Drain Life oder Soul Burn, die ja Sorcerys sind (Ehrlich gesagt, ich verstehe nicht, wie du diesen Fehler hast machen können Christian) Ghitu Fire nehmen.

" Random note: Good old Vision-Cards, I will be missing nearly all of them: Impulse, Vampiric, Uktabi, Man’O’War, Fireblast, …L)"
(Vampiric Tutor ist 6th Editon!)

ZUR SPRACHE: Außer einigen Rechtschreibfehlern habe ich nichts besonderes bemerkt und ich finde, dass der Artikel sprachlich nicht schlecht geschrieben ist. Allerdings sind alle Kommentare zu diesem Artikel Deutsch, und das Feld, in das ich gerade schreibe heißt "Kommentar hinzufügen". Daraus schließe ich, dass diese Seite Deutsch ist und also auch mit deutschen Artikeln gefüllt werden muss. Es soll ja Leute geben, die nicht so gut Englisch können...

DIE KOMBO wird nach der Rotation nicht mehr spielbar sein, da bin ich ganz sicher!

@BLA BLA: Englisch ist auch klar und deutlich! Wenn du das Englische nicht beherrschst, dann schreib das doch einfach und rede nicht so einen Müll!
 #24 Ghitu Fire wäre schon möglich, von Fried am 09.07.2002 • 15:52
aber wenn man eh eine andere Farbe nimmt, dann kann man auch gleich blau nehmen (mein "die Idee ist damit wohl gestorben"-Kommentar bezog sich auf die Mono-Black Variante, tut mir leid, dass ich das nicht kenntlich gemacht habe).
 #25 Mono-black von PredatorCK am 09.07.2002 • 16:01
Naja so ein großes Problem ist es ja mit Monoblack nun auch nicht. Klar, die Sache mit den Sorceries stimmt schon aber da man ja sowieso gezwungen ist Buried Alive zu spielen kann man ja auch noch eine andere Kreatur mit ins Deck nehmen. Das Problem darin liegt aber einfach an weiteren "toten" Karten, die man spielen muss. Eigentlich waren mit 4 Entomb und 3 Buried Alive schon viel zu viel, weil der zweite dieser Spells meistens schon völlig nutzlos ist, deshalb sollte man schon andere Farben spielen, as übrigens im November mit Forsaken City und ähnlichen Ländern und den Painlands immer noch möglich wäre. Das Problem liegt nur darin, dass man wirklich dann gezwungen ist eine Karte mehr für die Kombo in die Hand zu bekommen. "Andererseits wird das ganze dann eben zur 3-Karten-Kombo (Doppel-Reanimate/Exhume)."
 #26 Sorceries von Fried am 09.07.2002 • 16:03
Mann könnte den Loop natürlich 8000mal laufen lassen, und dann eine ANDERE Kreatur, z.B. oben erwähnten Multani animieren, um in seine Main Phase zurückzukehren und den Gegner mit einer Sorcery zu töten.

Damit gibt man allerdings eventuell die Möglichkeit weg, sich aus fast verlorenen Spielen "rauszudrawen" z.B. so:
Wenn man den Worldgorger Dragon im Yard hat und nur ein Animate dead auf der Hand, dann kann man den Loop aktivieren, um das Spiel unentschieden zu beenden.
Liegt allerdings noch ein Multani daneben, muss man ja irgendwann den Multani animieren, um genau das zu verhindern, oder?
Weiss einer der Regelgurus da genaueres?
 #27 Genaueres von Zeromant am 09.07.2002 • 21:31
@Fried: Was Du gesagt hast, stimmt schon - das Loop läuft nur dann von alleine (und damit ins Unentschieden), wenn der Animate-Dead-Controller keine andere Wahl hat - ansonsten MUSS er es eben nach einer von ihm bestimmten Anzahl Durchläufe beenden, indem er eine andere Wahl trifft.
 #28 Englisch > Deutsch von TrashT am 09.07.2002 • 22:49
Die deutsche Sprache hat einen Grundwortschatz von ca. 2000 Wörtern, der der englischen beschränkt sich dagegen auf ca. 700. Das bedeutet, das man zwar im Deutschen die Sachverhalte wesentlich präziser darstellen kann und es sich daher besser für wissenschaftliche Artikel eignet, allerdings fallen durch den geringeren Grundwortschatz mehrere deutsche Bedeutungen auf ein englisches Wort, wodurch man komplizierte Sachverhalte wesentlich besser durch Analogien darstellen kann (Wortspiele lassen sich auf Englisch viel leichter abziehen als auf Deutsch). Ich denke im Endeffekt ist es Geschmackssache, viele Eindeutigkeiten kann ich besser auf Deutsch ausdrücken, bei Doppeldeutigkeiten wähle ich lieber das Englische. Um jedoch auch den jüngeren Lesern entgegenzukommen würde ich ebenfalls empfehlen die Artikel in Zukunft wieder auf Deutsch zu schreiben, da sich einige unter ihnen mit dem Englischen doch etwas schwerer tun als die Abiturienten unter uns. Bemerkung am Rande jedoch: An Christians Englisch war wenig auszusetzen, hab schon eine Menge Leute schlechter schreiben gesehen, unter anderem viele Amerikaner.
 #29 von Unnamed User am 10.07.2002 • 10:17
Mal ne kleine Regeltechnische Frage zu der Schleife.
Nehmen wir mal an, dass man irgend eine möglichkeit hat Karten abzuwerfen und unter anderem eine Kreatur auf der Hand hält,muss man diese Möglichkeit dann nutzen um dieSchleife zu stoppen.

Und noch ne andere Sache, Karten wie Orim's chant dürften gegen diese Art von Kombo relativ tödlich sein
 #30 Regeln von Zeromant am 10.07.2002 • 16:06
Man ist nicht verpflichtet, eine zusätzliche Aktion zu machen, um die Schleife zu unterbrechen. Wenn man allerdings bei einer Aktion, zu der man verpflichtet ist (wie eben das Auswählen einer Kreaturenkarte für das Animate Dead) eine andere Wahlmöglichkeit hat, muss man diese irgendwann nutzen.

Und ja, Orim's Chant ist sehr nützlich als Gegenmittel, wenn man ein Unentschieden haben will - um seine Gewinnchancen zu wahren, ist Swords to Plowshares aber wohl noch besser

miraclegames.de
 
 
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