|
Community Deconstructing Onslaught - Red von Michael "Mike" Brunner |
20.09.2002 |
Teil 4 der Reise durch die Onslaught-Karten und diesmal ist alles rot in rot. Mal schauen was es im Lager der Goblins und des Direktschadens Neues gibt:
Aether Charge 4R
Enchantment U
Whenever a Beast comes into play under your control, you may have it deal 4
damage to target opponent.
"Is it just me, or does that meteor have teeth?"
Mark Brill 184/350
ich zu Beginn eine Verzauberung mit Direktschaden für jedes Beast das du ins Spiel bringst. Anzumerken wäre, dass der ausgelöste Schaden vom Beast kommt und somit nicht unbedingt rot ist.
Limited: 2,5
Constructed: 2,5
Aggravated Assault 2R
Enchantment R
3RR: Untap all creatures you control. After this phase, there is an
additional combat phase followed by an additional main phase. Play this
ability only any time you could play a sorcery.
Greg Staples 185/350
Noch eine Verzauberung, die sich sehr interessant anhört. So auf Anhieb fällt mir da ein Deck ein, LOL: Grün-rot mit vielen Manaelfen (mindestens 2 die rotes Mana liefern können) sodass man die AKtivierung des Enchantments mit diesen bezahlen kann. Sollte man nun Beim Angriff dem Gegner Schaden machen können hat er verloren, da er nie mehr drankommt bis er tot ist.
Limited: 3+
Constructed: 2,5 (1,5 wenn meine Deckidee geht )
Airdrop Condor 4R
Creature - Bird U
Flying,
1R, Sacrifice a Goblin: Airdrop Condor deals damage equal to the sacrificed
Goblin's power to target creature or player. It has two kinds of
droppings, neither of which is particularly pleasant.
2/2
Glen Angus 186/350
Ein Goblin Bombardement das auf einen 2/2 Vogel gepackt wurde. Mit 5CC etwas zu teuer trotz dieses guten Effekts und leider ist der Condor selber kein Goblin kann also sich selbst nicht opfern.
Limited: 2,5
Constructed: 3+
Avarax 3RR
Creature - Beast U
Haste
When Avarax comes into play, you may search your library for a card named
Avarax, reveal it, and put it into your hand. If you do, shuffle your
library.
1R: Avarax gets +1/+0 until end of turn.
3/3
Greg Staples 187/350
Das erste rote Beast, als 3/3 mit Haste und mit Pumpeffekt schon gut. Zusätzlich ersetzt es sich selbst auf der Hand sodass noch etwas Kartenvorteil hinzukommt.
Limited: 2
Constructed: 2,5
Battering Craghorn 2RR
Creature - Beast C
First strike
Morph 1RR (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
Their skeletons can be found all over Skirk Ridge, tangled in each
other's horns.
3/1
Matt Cavotta 188/350
Im direkten Vergleich mit dem Avarax ist das Craghorn um Längen schlechter. Nur 3/1 kein Haste und fast genauso teuer. Da hilft auch Firststrike nicht.
Limited: 3,5
Constructed: 3,5
Blistering Firecat 1RRR
Creature - Cat R
Trample, haste
At end of turn, sacrifice Blistering Firecat.
Morph RR (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
7/1
Arnie Swekel 189/350
1RRR für ne Katze die mal eben 7 Schaden macht (wenn auch nur für eine Runde) ist einfach nur gut. Die Möglichkeit dies mit Morph für nur RR zu tun macht diese Karte zu einer Topkarte.
Limited: 1,5
Constructed: 1,5
Break Open 1R
Instant C
Turn target face-down creature an opponent controls face up.
There are two ways to resolve puzzling situations: thoughtful
contemplation or force. After thoughtful contemplation, most barbarians
choose force.
Alex Horley-Orlandelli 190/350
Hmmm, ”Ich morphe mal eben deine Karte”. Nur weshalb? Diese Karte habe ich, das muss ich zugeben bisher nicht verstanden, aber ich denke es wird sich rausstellen für was sie gut ist.
Limited: -
Constructed: -
Brightstone Ritual R
Instant C
Add oR to your mana pool for each Goblin in play.
Wizards fought over the stone to exploit its power. Goblins fight over it
because it's shiny.
Wayne England 191/350
Dieser Instant wird uns wohl häufiger in Decks begegnen, und er hat gute Chancen auf der nächsten Bannliste aufzutauchen. Mana für die Anzahl an Goblins im Spiel, sowas ähnliches hatten wir zuletzt bei Gaea's Cradle, und das war ein Legendary Land. Meiner Meinung nach eine der besten Karten in Onslaught überhaupt und als Common fast broken.
Limited: 1-
Constructed: 1-
Butcher Orgg 4RRR
Creature - Orgg R
You may divide Butcher Orgg's combat damage as you choose among defending
player and/or any number of creatures he or she controls.
It can kill you with three arms tied behind its back.
6/6
Kev Walker 192/350
Timmie-Karte, die durch ihren Effekt unter den gegnerischen Kreaturen aufräumt und/oder dem Gegner unblockbaren Schaden zufügt. Dies ist 7CC durchaus wert.
Limited: 2+
Constructed: 2
Chain of Plasma 1R
Instant U
Chain of Plasma deals 3 damage to target creature or player. Then that
player or that creature's controller may discard a card from his or her
hand. If the player does, he or she may copy this spell and may choose a new
target for that copy.
Gary Ruddell 193/350
Der rote Chain als Nachbildung des Chainlightning kann die Luft zwischen den Spielern komplett aufheizen. Und normalerweise ist der rote Spieler besser darauf vorbereitet und sollte mehr Leben als der Gegner haben, so dass dieser sich überlegt zurückzuschiessen. Witzig wird es zu Mirrormatches kommt und mal eben 12 oder mehr Schaden (je nach Handkarten) gemacht werden. Mit Madness könnte man diesen Schaden im T2 dann noch weiter erhöhen.
Limited: 2
Constructed: 2
Charging Slateback 4R
Creature - Beast C
Charging Slateback can't block.
Morph 4R (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
Goblins prize its hide for building rock sled runners.
4/3
Mark Tedin 194/350
Unterdurchschnittliche Common, die ein 4/3 Beast mit Nachteil für zu teure 5CC beschwört.
Limited: 4,5
Constructed: 4,5
Commando Raid 2R
Instant U
Until end of turn, target creature you control gains "When this creature
deals combat damage to a player, you may have it deal damage equal to its
power to target creature that player controls."
Ron Spencer 195/350
Ein Instant der den Gegner fürs Nichtblocken bestraft indem er dem Rotspieler die Möglichkeit gibt sich quasi einen Blocker auszusuchen. Der Effekt ist ganz gut, mit 2R aber meiner Meinung nach etwas zu teuer.
Limited: 3+
Constructed: 3
Crown of Fury 1R
Enchant Creature C
Enchanted creature gets +1/+0 and has first strike. Sacrifice Crown of Fury:
Enchanted creature and other creatures that share a creature type with it
get +1/+0 and gain first strike until end of turn.
"Passion, fire my heart."
Bradley Williams 196/350
Die rote Krone verteilt FirstStrike und +1/+0 an eine bzw alle Kreaturen des gleichen Kreaturentyps.
Limited: 2-
Constructed: 2
Custody Battle 1R
Enchant Creature U
Enchanted creature has "At the beginning of your upkeep, target opponent
gains control of this creature unless you sacrifice a land."
Goblins resolve disputes by splitting everything straight down the
middle.
Greg & Tim Hildebrandt 197/350
Landzerstörung mal etwas anders. Auf die richtige Kreatur gespielt muss der Gegner überlegen ob er die Kreatur nicht abgibt um den Preis nicht ständig bezahlen zu müssen. Gelingt es dem Rotspieler die Verzauberung entweder zu zerstören oder aber zu verschieben dann kann er so die Kreaturen des Gegners ”einsammeln”.
Limited: 2,5
Constructed: 2-
Dragon Roost 4RR
Enchantment R
5RR: Put a 5/5 red Dragon creature token with flying into play.
A powerful mage created the roost to guard a portal between the planes.
The mage is long gone, but dragons still keep watch at the gate.
Luca Zontini 198/350
Dragons vom Fliessband. Etwas zu teuer und als Enchantment etwas anfällig, aber sollte der Gegner nichts dagegen tun wird er schnell totgeflogen.
Limited: 2,5
Constructed: 3,5
Dwarven Blastminer 1R
Creature - Dwarf U
2R,T: Destroy target nonbasic land.
Morph R (You may play this face down as a 2/2 creature for o3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
"Life is too short for something like a hunk of rock to get in my
way."
1/1
Gary Ruddell 199/350
Ein Zwerg der Länder zerstört passt zu rot. Schade nur das nur Non-Basics Ziel sein können und der Zwerg nicht der stärkste ist.
Limited: 3
Constructed: 3-
Embermage Goblin 3R
Creature - Goblin Wizard U
When Embermage Goblin comes into play, you may search your library for a
card named Embermage Goblin, reveal it, and put it into your hand. If you
do, shuffle your library.
T: Embermage Goblin deals 1 damage to target creature or player.
1/1
Pete Venters 200/350
Rote ”Nase”, die beim Spielen seine Zwillingsbrüder auf die Hand sucht.
Limited: 2,5
Constructed: 3
Erratic Explosion 2R
Sorcery C
Choose target creature or player. Reveal cards from the top of your library
until you reveal a nonland card. Erratic Explosion deals damage equal to
that card's converted mana cost to that creature or player. Put the revealed
cards on the bottom of your library in any order.
Gary Ruddell 201/350
Schaden und Zufall sind beliebte Partner bei Rot. Und mit etwas Librarymanipulation läßt sich dieser Zufall minimieren.
Limited: 3+
Constructed: 2,5
Fever Charm R
Instant C
Choose one - Target creature gains haste until end of turn; or target
creature gets +2/+0 until end of turn; or Fever Charm deals 3 damage to
target Wizard.
David Martin 202/350
Das rote Charm ist wie alle anderen Charms mit 3 guten Effekten ”bestückt” und bietet somit variables Spiel.
Limited: 2
Constructed: 2
Flamestick Courier 2R
Creature - Goblin U
You may choose not to untap Flamestick Courier during your untap step.
2R, T: As long as Flamestick Courier remains tapped, target Goblin gets
+2/+2 and has haste.
2/1
Luca Zontini 203/350
Der Courier verteilt +2/+2 und Haste solange er getappt ist. Haste bringt nach der ersten Runde nicht mehr wirklich was, sodass er wohl häufig enttappt wird um anderen Kreaturen Haste zu geben.
Llimited: 2-
Constructed: 2,5
Goblin Machinist 4R
Creature - Goblin U
2R: Reveal cards from the top of your library until you reveal a nonland
card. Goblin Machinist gets +X/+0 until end of turn, where X is that card's
converted mana cost. Put the revealed cards on the bottom of your library in
any order.
0/5
Doug Chaffee 204/350
Wieder das Prinzip die erste ”zufällige” Karte aus der Bibliothek als Grundlage für einen Effekt zu nutzen. Hier werden je nach CC +x/+0 auf ne 0/5 verteilt. Dieser Effekt kann mehrfach genutzt werden, solange genug Mana vorhanden ist. Mit 5CC etwas zu teuer.
Limited: 3+
Constructed: 3
Goblin Piledriver 1R
Creature - Goblin R
Protection from blue
Whenever Goblin Piledriver attacks, it gets +2/+0 until end of turn for each
other attacking Goblin.
Throw enough goblins at any problem and it should go away. At the very
least, there'll be fewer goblins.
1/2
Matt Cavotta 205/350
Eine 1/2 mit Schutz vor blau ist eigentlich schon 1R wert. Als Zugabe bekommt der Piledriver +2/+0 für jeden anderen angreifenden Goblin. Klasse Karte für Goblindecks.
Limited: 2
Constructed: 1,5
Goblin Pyromancer 3R
Creature - Goblin Wizard R
When Goblin Pyromancer comes into play, all Goblins get +3/+0 until end of
turn. At end of turn, destroy all Goblins.
"The good news is, we figured out how the wand works. The bad news is, we
figured out how the wand works."
2/2
Edward P. Beard, Jr. 206/350
Kurzfristig bekommen alle Goblins +3/+0. Sollte der Angriff nicht durchschlagen verliert man alle Goblins. Richtig eingesetzt eine sehr gute Karte und die schwarzen Karten haben ja gezeigt, dass nicht alle Goblins in ihrem Grab bleiben wenn sie sterben. Eine weitere Idee ist diese Karte als Goblinkiller einzusetzen wenn der Gegner selber Goblins spielt.
Limited: 2,5
Constructed: 2
Goblin Sharpshooter 2R
Creature - Goblin R
Goblin Sharpshooter doesn't untap during your untap step. Whenever a
creature is put into a graveyard from play, untap Goblin Sharpshooter.
T: Goblin Sharpshooter deals 1 damage to target creature or player.
1/1
Greg Staples 207/350
Die nächste rote Nase, die sich durch Weeniehorden tappen kann. Jede 1/1 wird gekillt wandert auf den Friedhof und der Scharfschütze steht zum nächsten Schuss bereit.
Limited: 2
Constructed: 2
Goblin Sky Raider 2R
Creature - Goblin C
Flying
The goblin word for "flying" is more accurately translated as "falling
slowly."
1/2
Daren Bader 208/350
Der obligatorische fliegende Goblin. Durchschnittliche Common ohne spezielle Fertigkeiten.
Limited: 3
Constructed: 3
Goblin Sledder R
Creature - Goblin C
Sacrifice a Goblin: Target creature gets +1/+1 until end of turn.
"Let's play 'sled.' Here's how it works: you're the sled."
1/1
Ron Spencer 209/350
Der nächste Goblin und wieder ein Beispiel für ne gute Common 1/1. Für R bekommz man die Möglichkeit irgendeine seiner Kreaturen auf Kosten eines Goblins zu pushen. Greift man beispielsweise mit mehreren Goblins an kann einer dieser Goblins, der nicht geblockt wird den Gegner mit Hilfe seiner sich opfernden ”Kollegen” der Matchwinner werden.
Limited: 2
Constructed: 2+
Goblin Taskmaster R
Creature - Goblin C
1R: Target Goblin gets +1/+0 until end of turn.
Morph R (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
For some reason, goblin fighting school isn't as crowded on day two.
1/1
Trevor Hairsine 210/350
Wieder Goblin, wieder ne 1/1 für R und wieder ein guter Effekt. Hier hilft der Morph-Effekt noch den Gegner im Unklaren zu lassen bis es zu spät ist.
Limited: 2+
Constructed: 2+
Grand Melee 3R
Enchantment R
All creatures attack each turn if able.
All creatures block each turn if able.
Hot blood washes away cold reason.
Trevor Hairsine 211/350
Grand Melee zwingt die Spieler auch ungünstige Blocks und Angriffe durchzuführen. Ich sehe diesen Effekt als nicht gut genug für 3R.
Limited: 3
Constructed: 3
Gratuitous Violence 2RRR
Enchantment R
If a creature you control would deal damage to a creature or player, it
deals double that damage to that creature or player instead.
Only the Cabal could make a fight to the death more deadly.
Christopher Moeller 212/350
Verdoppelt mal eben allen Kreaturenschaden den eigene Kreaturen verursachen, und dass als Enchantment solange die Violence im Spiel verbleibt. In roten Decks die sehr aggresive Kreaturen enthalten natürlich nicht zu verachten.
Limited: 2-
Constructed: 2
Insurrection 5RRR
Sorcery R
Untap all creatures and gain control of them until end of turn. They gain
haste until end of turn.
"Maybe they wanted to be on the winning side for once."-Matoc,
lavamancer
Mark Zug 213/350
Eine Karte die Spiele in denen sich Armeen von Kreaturen gegenüberstehen gewinnen kann. Mit 8CC aber wohl unspielbar.
Limited: 3,5
Constructed: 4,5
Kaboom! 4R
Sorcery R
Choose any number of target players.
For each of those players, reveal cards from the top of your library until
you reveal a nonland card. Kaboom! deals damage equal to that card's
converted mana cost to that player, then you put the revealed cards on the
bottom of your library in any order.
Glen Angus 214/350
Die nächste Karte mit dem Randomschadenseffekt, diesmal als Multiplayerkarte. In normalen Decks mit 5CC zu teuer.
Limited: 4
Constructed: 4,5
Lavamancer's Skill 1R
Enchant Creature C
Enchanted creature has "T: This creature deals 1 damage to target creature."
If enchanted creature is a Wizard, it has "T: This creature deals 2 damage
to target creature."
Monte Michael Moore 215/350
Dieses EnchantCreature macht aus einer Kreatur eine Nase, die den zusätzlichen Vorteil hat Wizards 2 Schaden zuzufügen.
Limited: 2-
Constructed: 2
Lay Waste 3R
Sorcery C
Destroy target land.
Cycling 2 (2, Discard this card from your hand: Draw a card.)
Skirk Ridge had survived earthquakes, mudslides, and meteor showers. Then
the goblins moved in.
Carl Critchlow 216/350
Normaler Landzerstörer.
Limited: 3-
Constructed: 3
Lightning Rift 1R
Enchantment U
Whenever a player cycles a card, you may pay 1. If you do, Lightning Rift
deals 2 damage to target creature or player.
Options will cost you, but a lack of them will cost you even more.
Eric Peterson 217/350
Schockeffekte vom Laufband wenn immer eine Karte gecycled wird. So wird jede Cyclekarte zu einem Schock und der Gegner wird es sich überlegen selber zu cyclen.
Limited: 2,5
Constructed: 2-
Mana Echoes 2RR
Enchantment R
Whenever a creature comes into play, you may add 1 to your mana pool for
each creature you control that shares a creature type with it.
When the ground is saturated with mana, even the lightest footstep can
bring it to the surface.
Christopher Moeller 218/350
Mana bis zum Abwinken (wenn auch leider nur farblos). Die Karte schreit geradezu nach einem Deck. So auf Anhieb fallen mir da Goblins oder vielleicht Artefaktkreaturen ein. Fragt sich nur noch was ich mit dem ganzen Mana anfange. Aber Spass beiseite, ich halte diese Karte für sehr gut spielbar.
Limited: 2-
Constructed: 2+
Menacing Ogre 3RR
Creature - Ogre R
Trample, haste
When Menacing Ogre comes into play, each player secretly chooses a number.
Then those numbers are revealed. Each player with the highest number loses
that much life. If you are one of those players, put two +1/+1 counters on
Menacing Ogre.
3/3
Ron Spencer 219/350
Ein Ogre der für etwas Leben 2 stärker wird. Der Gegner kann ihn ”countern” in dem er mehr Leben einsetzt, dann hat der Ogre seinen Zweck aber auch erfüllt. Die einzige Frage ist, wieviel Leben muss ich bei welchem Gegner einsetzen?
Limited: 2,5
Constructed: 3
Nosy Goblin 2R
Creature - Goblin C
T, Sacrifice Nosy Goblin: Destroy target face-down creature.
To his surprise, Furt discovered that the strange creatures were not at
all like bugs.
2/1
Thomas M. Baxa 220/350
Ein roter Kreaturenzerstörer? Cool. Auch wenn er nur auf face-down-Kreaturen wirkt (und so der Gegner noch die Zeit hat seine Kreatur zu ”morphen”). Im Limited wohl besser als im Constructed.
Limited: 2-
Constructed: 3
Pinpoint Avalanche 3RR
Instant C
Pinpoint Avalanche deals 4 damage to target creature. The damage can't be
prevented.
"Some solve problems by thinking and talking. Others use rocks."-Toggo,
goblin weaponsmith
Darrell Riche 221/350
Durchschnittlicher Schadenspell, der als Besonderheit nicht prevented werden kann. Leider nur auf Kreaturen.
Limited: 2-
Constructed: 2,5
Reckless One 3R
Creature - Goblin Avatar U
Haste
Reckless One's power and toughness are each equal to the number of Goblins
in play.
"Release chaos with me!"
*/*
Ron Spencer 222/350
Der Goblinavatar mit Sonderfähigkeit Haste. Gute Karte mit Überraschungseffekt durch das Haste, was Spiele gewinnen kann.
Limited: 2
Constructed: 2+
Risky Move 3RRR
Enchantment R
At the beginning of each player's upkeep, that player gains control of Risky
Move. When you gain control of Risky Move from another player, choose a
creature you control and an opponent. Flip a coin. If you lose the flip,
that opponent gains control of that creature.
Jerry Tiritilli 223/350
Dem Namen entspechend eine sehr risikoreiche Karte, wobei man die Anzahl der eigenen Kreaturen ja gering halten kann. Mit 3RRR zu teuer um wirklich gut zu sein.
Limited: 4,5
Constructed: 5
Rorix Bladewing 3RRR
Creature - Dragon Legend R
Flying, haste
In the smoldering ashes of Shiv, a few dragons strive to rebuild their
native land. The rest seek any opportunity to restore the broken pride of
their race.
6/5
Darrell Riche 224/350
Der rote Drache bietet für 6CC einen 6/5 Flieger mit Haste. Damit muss der Gegner ersteinmal fertig werden. Guter Finisher im Limited und auch im Constructed nicht zu verachten.
Limited: 1,5
Constructed: 2+
Searing Flesh 6R
Sorcery U
Searing Flesh deals 7 damage to target opponent.
Zemoo found out the hard way that "inflammable" and "flammable" mean the
same thing.
Pete Venters 225/350
Durchschnittlicher Schadensspell der nur auf den Gegner wirkt. Dank der Manaenchanments (s.o.) maybe sogar spielbar, aber nichts wirklich neues (Blade, Fireball,... bieten da im T2 wohl mehr).
Llimited: 2,5
Constructed: 3-
Shaleskin Bruiser 6R
Creature - Beast U
Trample
Whenever Shaleskin Bruiser attacks, it gets +3/+0 until end of turn for each
other attacking Beast.
Its only predators are the elements.
4/4
Mark Zug 226/350
Tramplebeast das wenn andere Beasts mit angreifen schnell mal sehr gross werden kann. Meiner Meinung nach sind Beasts aber zu langsam für richtig gute Decks und die Auswahl an Beasts für Limited ist zu gering.
Limited: 2,5
Constructed: 3
Shock R
Instant C
Shock deals 2 damage to target creature or player.
"I love lightning! It's my best invention since the rock."-Toggo, goblin
weaponsmith
Edward P. Beard, Jr. 227/350
Neudruck einer der besten R-Schadensschiesser (abgesehen von Lightningbolt, der ja wohl nie wieder kommt;-) )
Limited: 2+
Constructed: 2+
Skirk Commando 1RR
Creature - Goblin C
Whenever Skirk Commando deals combat damage to a player, you may have it
deal 2 damage to target creature that player controls.
Morph 2R(You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
2/1
Dave Dorman 228/350
Goblin mit eingebautem Shock auf Kreatur wenn er nicht geblockt wird. Gute Common, wenn die Morphkosten auch etwas zu hoch sind.
Limited: 2,5
Constructed: 2,5
Skirk Fire Marshal 3RR
Creature - Goblin Lord R
Protection from red
Tap five untapped Goblins you control: Skirk Fire Marshal deals 10 damage to
each creature and each player.
He's boss because he's smart enough to get out of the way.
2/2
Greg & Tim Hildebrandt 229/350
Der rote Lord mit phänomenalem Effekt. 10 Schaden auf jeden Spieler und jede andere Kreatur. Vorallem ”Schaden” bringt mich da auf einige Ideen. Schaden kann verhindert werden, also packe ich etwas weiss ins Deck, gebe meinen Kreaturen Schutz vor rot, löse nen CoP: red aus und haue den Gegner weg. Soweit die Theorie, fragt sich ob sowas spielbar ist;-)
Limited: 1,5 (sind ja genug Gobs im Enviroment)
Constructed: 1,5
Skirk Prospector
Creature - Goblin C
Sacrifice a Goblin: Add R to your mana pool.
"I like goblins. They make funny little popping sounds when they
die."-Braids, dementia summoner
1/1
Doug Chaffee 230/350
Der nächste Mana”umwandler”. Diesmal gibt es für nen Goblin ein rotes Mana. Ich glaube in Onslaught darf sich Rot nicht über Manamangel beschweren. Und das ganze auf einer 1/1 für R.
Limited: 1,5
Constructed: 1,5
Skittish Valesk 6R
Creature - Beast U
At the beginning of your upkeep, flip a coin. If you lose the flip, turn
Skittish Valesk face down.
Morph 5R (You may play this face down as a 2/2 creature for o3. Turn it face
up any time for its morph cost.)
5/5
Alan Pollack 231/350
Ein 5/5 Beast, das je nach Glück zu einer 2/2 facedown wird oder 5/5 bleibt ist für 6R viel zu teuer und nicht spielbar.
Limited: 4,5
Constructed: 5
Slice and Dice 4RR
Sorcery U
Slice and Dice deals 4 damage to each creature.
Cycling 2R (2R, Discard this card from your hand: Draw a card.) When you
cycle Slice and Dice, you may have it deal 1 damage to each creature.
Mark Brill 232/350
Schaden auf alle Kreaturen, der sich dank Cycling sogar noch steuern läßt. Gut um Weenies oder sonstige störende Kreaturen loszuwerden ohne selber Schaden zu nehmen.
Limited: 2-
Constructed: 2-
Snapping Thragg 4R
Creature - Beast U
Whenever Snapping Thragg deals combat damage to a player, you may have it
deal 3 damage to target creature that player controls.
Morph 4RR (You may play this face down as a 2/2 creature for o3. Turn it
face up any time for its morph cost.)
3/3
Iain McCaig 233/350
Wieder eine Kreatur, die ungeblockt Kreaturen schädigt. Diesmal als 3/3 Beast für 5. Durschnitt.
Limited: 3+
Constructed: 3
Solar Blast 3R
Instant C
Solar Blast deals 3 damage to target creature or player.
Cycling 1RR (1RR, Discard this card from your hand: Draw a card.) When you
cycle Solar Blast, you may have it deal 1 damage to target creature or
player.
Greg Staples 234/350
3 Schaden für 4CC? Das hatten wir schon billiger. Hier haben sich die Wizards wohl etwas bei den Manakosten vertan.
Limited: 4,5
Constructed: 5
Sparksmith 1R
Creature - Goblin C
T: Sparksmith deals X damage to target creature and X damage to you, where X
is the number of Goblins in play.
"If it didn't hurt, how would I know it worked?"
1/1
Jim Nelson 235/350
Diese Karte kann bei richtiger ”Vorbereitung” gut sein, Problem ist nur den Schaden den man selber kriegt zu verhindern.
Limited: 2,5
Constructed: *
Spitfire Handler 1R
Creature - Goblin C
Spitfire Handler can't block creatures with power greater than Spitfire
Handler's power.
R: Spitfire Handler gets +1/+0 until end of turn.
"Wait 'til Toggo sees this!"
1/1
Jim Nelson 236/350
Der nächste Goblin, der für R gepumpt werden kann. Der Nachteil nicht alle Kreaturen blocken zu können kann da fast vernachlässigt werden (oder mit Mana ”weggepumpt”).
Limited: 2+
Constructed: 2
Spurred Wolverine 4R
Creature - Beast U
Tap two untapped Beasts you control: Target creature gains first strike
until end of turn.
After a few painful experiences, goblins learned not to pick their noses
around the beasts.
2/3
Daren Bader 237/350
Ein 2/3 Beast das Firststrike verteilt ist für 5CC nicht wirklich der Bringer, wie meiner Meinung nach die ganzen Beast eher unterdurchschnittlich sind.
Limited: 4,5
Constructed: 5
Starstorm XRR
Instant R
Starstorm deals X damage to each creature.
Cycling 3 (3, Discard this card from your hand: Draw a card.)
Pardic barbarians didn't complain when the Order started blaming every
crisis on the Cabal.
David Martin 238/350
Slice and Dice als X Spruch und dementsprechend noch besser. Hinzu kommt das Starstorm ein Instant ist und darum effektiver eingesetzt werden kann.
Limited: 2+
Constructed: 2+
Tephraderm 4R
Creature - Beast R
Whenever a creature deals damage to Tephraderm, Tephraderm deals that much
damage to that creature.Whenever a spell deals damage to Tephraderm,
Tephraderm deals that much damage to that spell's controller.
4/5
Paolo Parente 239/350
Ein Beast das sowohl bei Spells als auch bei Kreaturenschaden zurückschlägt. Als 4/5 mit diesem Effekt eines der besseren Biester.
Limited: 2
Constructed: 2,5
Thoughtbound Primoc 2R
Creature - Bird Beast U
Flying
At the beginning of your upkeep, if a player controls more Wizards than any
other player, he or she gains control of Thoughtbound Primoc.
Efforts to use them as spies failed when they kept reporting to the
enemy.
2/3
Jeff Miracola 240/350
Ein 2/3 Flieger, der zum Spieler mit den meisten Wizards wechselt. Der Nachteil macht die Karte etwas zu schlecht, wenn man nicht selber genügend Wizards spielt.
Limited: 3,5
Constructed: 3-
Threaten 2R
Sorcery U
Untap target creature and gain control of it until end of turn. That
creature gains haste until end of turn.
Goblins' motivational techniques are crude, but effective.
Mark Brill 241/350
”Ich leihe mir mal eben dein Kreatur, ok?” Für 2R ist das sehr gut wenn auch nicht wirklich ”rottypisch”.
Limited: 2+
Constructed: 2
Thunder of Hooves 3R
Sorcery U
Thunder of Hooves deals X damage to each creature without flying and each
player, where X is the number of Beasts in play.
Jim Nelson 242/350
Ein Earthquake der statt X die Anzahl der Beasts im Spiel zählt. Da ich nicht denke das es ein ”Beastdeck” geben wird, ist auch diese Karte nicht soo gut.
Limited: 3
Constructed: 3
Wave of Indifference XR
Sorcery C
X target creatures can't block this turn.
"Darius?""Yeah?""There's a goblin sneaking up on you.""So?""Just
sayin'."
Greg & Tim Hildebrandt 243/350
Die Wave nimmt X Kreaturen aus dem Kombat und hilft so den eigenen Kreaturen besser durchzuschlagen. Das hatten wir auch schon günstiger, aber Mana scheint für rot ja in dieser Edition nicht unbedingt die Rolle zu spielen.
Limited: 2,5
Constructed: 3+
Words of War 2R
Enchantment R
1: The next time you would draw a card this turn, Words of War deals 2
damage to target creature or player instead.
"Passions can't be shackled by laws or mastered with logic. The choice is
freedom or death."-Volume IV, The Book of Fire
Justin Sweet 244/35
Die roten Words tauschen das Recht eine Karte zu ziehen gegen nen Schock für 1. Mit Kartenziehern ist dieser Effekt oft spielentscheidend.
Limited: 1,5
Constructed: 1-
So das waren jetzt die roten Karten. Ich muss nun gehen, rote Decks bauen Hab so ca. 100 Ideen von denen dann wohl 97 wieder ”eingestampft” werden, LOL. Bis zu den grünen Karten.
|
|